Wij helpen je om goed borstvoeding te geven

Moedermelk geven is de beste start voor je baby. Het bevat antistoffen, die niet in een fles nagemaakt kunnen worden, om je kindje te beschermen tegen ziektes.

Tijdens de kraamperiode zullen wij samen met de kraamverzorgster veel aandacht aan borstvoeding besteden. Ook een goede voorbereiding tijdens de zwangerschap is zinvol.

Borstvoeding biedt voordelen voor zowel de baby als de moeder

Voordelen voor de baby:

• Een kindje voelt zich heel geborgen en veilig aan de borst, dit versterkt de hechte band tussen jullie.
  • Moedermelk is licht verteerbaar en op elk moment perfect afgestemd op de behoefte van je baby
  • Bescherming tegen ziekten zoals hersenvliesontsteking, luchtweginfecties, urineweginfecties en middenoorontsteking.
  • Minder kans op allergische aandoeningen, diabetes mellitus, overgewicht en wiegendood.

Voordelen voor de moeder:

• Sneller herstel van je baarmoeder en terug komen op je oude gewicht
  • Meer huid-op-huid contact, wat heel goed bijdraagt aan een hechte band met je baby.
  • Moedermelk is altijd aanwezig, gratis en op de juiste temperatuur.
  • Minder kans op borst,- en eierstokkanker

Een goede voorbereiding speelt een belangrijke rol in het slagen van borstvoeding, betrek je partner hier ook in. Het kan heel nuttig zijn om een boek of websites over borstvoeding te lezen. Wij organiseren ook maandelijks voorlichtingsavonden over borstvoeding,

Kunstvoeding als alternatief voor borstvoeding

Mocht je geen borstvoeding kunnen of willen geven dan is kunstvoeding een goed alternatief. Wanneer je kunstvoeding wilt gaan geven, is het goed om vooraf na te denken wat voor soort voeding je wilt geven. Alle kunstvoeding in Nederland is goedgekeurd en dus van goede kwaliteit. In de kraamperiode is het soms zoeken naar de meest geschikte fles met de meest geschikte speen, de kraamverzorgster zal je hierin ondersteunen.